Războiul clonelor

|

Azi m-am apucat, din motive destul de dubioase, să caut exprimări folosite de angajatori pentru anunțurile de joburi. Ce am descoperit m-a cam făcut să caut locuri unde pot emigra.
Mă băieți, încercăm și noi fără copy și paste? Am gasit câteva zeci, daca nu mai multe anunțuri și CV-uri care cuprindeau următoarele calități (exprimările variau foarte puțin):

1. Pe locul întâi, ”capacitatea de a lucra eficient cu un volum mare de informații într-un timp scurt”. No, să mori tu dacă te angajezi la o firmă cu o astfel de cerință. Propoziția de mai sus se traduce prin ”capacitate absolut supraomenească de a lucra fără urmă de greșeala în condițiile în care informațiile primite sunt de două ori mai multe decât ar putea oricare două persoane să asimileze.” Și ceri și salariu?

2. ”Capacitate de lucru cu mai multe proiecte simultan”. Înlocuiți ”mai” cu ”prea” și o să vă faceți o idee despre cerințe.

3. ”Abilități de comunicare, negociere, relaționare” - abilități înnăscute de a fi amabil la telefon cu clienții, de a obține cel mai bun preț, de a relaționa cu colegii, în timp ce stai aplecat și cu picioarele desfăcute pentru o penetrare cât mai riguroasă din partea conducerii. Și aici nu mă refer neapărat la femei.

4. ”Abilități de analiză , planificare și organizare”. Adică, na, aproape că crezi că e firmă serioasă. Dar de fapt asta e ceva de genul ”angajăm caracatiță cu memorie de elefant”. Trebuie să fii capabil(ă) să analizezi situații ce nu au cum să apară, să planifici și să organizezi un departament care este într-un haos perfect, toate astea în două săptămâni. Și oricum n-o să faci nimic cum trebuie, oricât te-ai strădui.

5. ”Orientare către dezvoltarea echipei” - fiecare pentru el, dar tu ești ăla nou deci tu faci pentru toți. Dacă vii cu o propunere de training, ți se va reproșa că nu-ți vezi de treabă. Plus că dacă nu sapi, ești săpat.

6. ”Orientare către piață, produs, client” - dacă ai stocuri în gestiune, sunt prea mari și ești ineficient. Dacă ai ofertat la client prețuri de bun simț, ori vrei să furi ori ești incompetent. Nota bene: în firmele românești, conceptul ”imagine” e ca o înjurătură de mamă. Bine bă că ești tu dește(a)pt(ă) și ne vorbești de sus de imagine, în timp ce noi cărăm cutii!

Bine, mai e și aia cu ”pachet salarial motivant”, care e de râsul curcilor. Presupunând că pachetul salarial chiar e motivant, avem următoarea formulă: dimensiunea obiectelor care te penetrează dorsal crește cu pătratul salariului. Cam așa adică:


Anunțurile clonate reprezintă în cel mai bun caz un HR fără chef și pot fi un semn că ceva e putred în spatele anunțului. În general undeva sus (știți vorba aia, peștele se împute de la cap). Dar CV-urile clonate, unde lucrurile enumerate sunt trecute la calități, spun foarte multe despre persoană. Printre rânduri. Lipsă de imaginație și de perspectivă, neglijență, românism aka miserupism, plus un pic de lene și lipsă de onestitate.

CV-ul este imaginea ta, așa cum, pe piața muncii, imaginea firmei e dată de anunțul de angajare. Calitatea ambelor trebuie să corespundă postului în discuție, nu numai calitățile și beneficiile. O să spuneți că sunt prea pretențios pentru vremurile astea de criză, însă citiți printre rânduri anunțurile/CV-urile și o să vă scutiți de niște nervi uciși cu bestialitate.

Iar acum, așa cum v-am obișnuit, CE AVEM NOI AIICI?

Cutiuța cu bunătăți muzicale de la Coyote. De data asta, via http://crisrobu.blogspot.com. Hai să plutim un pic.

StumbleUpon.com
 

©2009 Blog cu păsărele | Template Blue by TNB